Kabelbrij

Rondom mijn werkplek is het een komen en gaan van snoeren en kabels. De voornaamste draden zijn die voor de aansluitingen van de computer. Met de aanschaf van een draadloze muis en toetsenbord is de totale lengte aan kabels enigszins afgenomen. MP3-spelers zijn er helaas bijgekomen. Vanuit de usb-aansluitingen kronkelen de draden mijn bureau op. De stekkertjes liggen klaar om contact te maken met de spelers. Apple zorgt voor gestileerde witte draden, terwijl de Samsung het doet met een doorsnee zwart snoertje. Als de apparaten opgeladen worden, levert dat extra draadlengte op op het tafelblad. Aan de MP3 bungelt meestal een staart met twee oortelefoontjes. Ook de digitale camera doet mee in dit lijnenspel. Voor een duidelijk onderscheid is de kleur van de Olympus grijs. De kabel heeft een rank stekkertje om in het fototoestel te stoppen. Ik kijk er graag naar. Uiteraard raken al die snoeren na een dag of twee in de knoop. Wij zijn thuis van het type, dat komt later wel, dus die knoop wordt alleen maar serieuzer. De spelcomputer draait games die op een R4-kaartje staan. Hiervoor is een adaptertje ontwikkeld: een kabel die begint in de usb-poort en die op het bureau eindigt in een rechthoekige behuizing waarin het kleine geheugenkaartje kan worden geplaatst. In een andere hoek op de tafel ligt de DS-spelcomputer, vastgeklonken aan de oplader, kleur van de draad is bruin. Telefoons worden niet opgeladen rondom de pc. Anders zou het lijnenspel wel erg zwartkleurig worden. De adapters – een groeiend aantal – liggen met keurig rondom de stekker opgerold snoer in een speciaal daarvoor ingericht doosje in de keukenla. Op het gebied van telefoonadapters sta ik mijn scoutingmannetje. Soms als de dradenbrij op mijn werkplek mij te veel wordt, kijk ik even in mijn telefoonsnoerendoos. Het kan best, opgeruimde snoeren, als je maar wilt, denk ik dan. Maar wat ik ook probeer rondom mijn computer, de kabels blijven daar als onkruid op het terras opkomen en lijken onuitroeibaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.