Dagvulling

Van mijn ergotherapeute kreeg ik de opdracht bij te houden wat ik op een dag allemaal doe. Per half uur moest ik vandaag bijhouden wat ik deed. Ook moest ik aangeven hoe vermoeiend dat was. Het grappige is dat ik steeds ging bedenken wat ik zou gaan doen. Ik wilde niet met een lijst komen gevuld met louter lummelmomenten. Dus ging ik ijverig mails schrijven, lezen, hond uitlaten, rusten, gitaar spelen en koken. Het minst vermoeiend vond ik het tv-kijken.

Morgen weer zo'n lijst.

Dagvulling is een probleem. Wat moet ik met die zee van tijd? Ik begrijp dat ik per dag een plan moet maken. Structuur moet ik ontlenen aan mijn agenda. Wat een paradox, een agenda blijkt nodig te zijn om vrije tijd in te vullen. Mijn probleem is dat ik moeite heb iets te bedenken, het vervolgens op te starten en het dan ook vol te houden. Ik heb vandaag in ieder geval meer gelezen dan in de afgelopen weken bij elkaar. Dat vind ik positief.

Een lijstje dan maar:

Top vijf van dingen die mij voldoening gaven vandaag:

  1. Aardappelen in de schil gebakken, die smakelijk waren
  2. Boekenweekgeschenk buiten uitgelezen
  3. Fatsoenlijke riedeltjes op de gitaar gespeeld
  4. Hond uitgelaten zonder dat hij steeds ging zitten of liggen
  5. Stukje in het lentezonnetje gefietst

Morgen ga ik proberen iets nieuws toe te voegen aan het lijstje. Ik geef deze dag een zeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.