Wilders overwint: eye of the tiger

Wilders komt onder het nummer van Eye of the Tiiger zijn publiek tegemoet, nummer gebruikt bij Rocky films. Opzwepend muziekje. Rood, wit en blauwe snippers, Fleur Agema feliciteert. Gejuich. Ik maak me op voor zijn speech. Hij zal zich uitroepen tot de grote winnaar. En dat is natuurlijk ook zo. 22 zetels, van 9 gekomen. En ja hoor hij noemt zich de grootste winnaar, glorieus moment voor Nederland. Anderhalf miljoen mensen kiezen hem, maar met de grote overwinning zal de toon feller worden, het grote borstkloppen is begonnen. Niemand kan om PVV heen.
Mijn hemel, met Paars plus gaat dat gebeuren, en Wilders zal dat keer op keer uitspelen: de gevestigde partijen hebben ons, de grote winnaren, buiten spel gezet. Ik ben bang dat dit tot grote spanningen gaat leiden. Ik hoop dat Wilders veilig van zijn overwinning kan genieten. Het is van de zotte dat hij met kogelvrij vest moet optreden en vergezeld moet zijn van bewakers. Ik ben bang dat hij niet lekker kan genieten van een biertje op het Plein. 'Geertje bedankt', scandeert het publiek. Ook blije mensen. Knappe prestatie.

1 opmerking:

  1. Geertje geen biertje..ik ook niet maar heb door hem wel een kater!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.