Een Bugatti in het toilet

Twee nachten verblijven wij in een bed and breakfast. Het is ruim, netjes en rustig. Precies wat je verwacht van een B en B. Het ontbijt betekende een goed gevuld begin van de dag. Naast zelfgemaakte jam ook een home made pruimentaart. Die mocht best op, zei onze gastvrouw. We hebben ons best gedaan. Ik heb heel wat ontbijtjes genuttigd in Frankrijk, maar negen van de tien keer kwam ik met een hongerig gevoel van tafel. Vanochtend was dat anders, en ik verheug me al op morgen. Ik kreeg zelfs een tweede kan koffie, zonder er om te vragen. De broodjes waren warm gemaakt en de abrikoosjes smaakten heerlijk in de yoghurt. Nee, mijn Lief heeft weer eens prima rondgeneusd op internet.

De bedden liggen lekker, al slapen wij wel heel dicht tegen elkaar aan. Het sanitair is zeer schoon en de douche is heerlijk op temperatuur te brengen. In het toilet wacht de grootste verrassing van de 'gite': het behang. Nou zijn Fransen wat betreft de decoratie van hun huizen niet de meest moderne. Veel bloemen en klassieke motiefjes. Ook gekostumeerde figuurtjes heb ik wel gezien. Maar zittend op de wc-bril kun je hier een serie fraaie oude automobielen bekijken. Ik herkende een Bugatti. Ook in het halletje sierlijke wandbedekking.

En dat terwijl in oude kastelen prachtige draperieën te bewonderen zijn. De erfenis van die woondecoratie is mager, maar de traditie leeft dus voort.


 

    


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.