BlogParkinson


Vanaf deze week houd ik een tweede blog bij: blogparkinson.

Ik beschrijf op blogparkinson hoe ik als jonge patiënt omga met de ziekte van Parkinson. Aan bod komt onder meer de manier waarop ik ontdekte dat er iets goed fout zat in mijn zwarte kernen. Verder noteer ik hoe ik om probeer te gaan met de chronische ziekte. Het vallen en opstaan in dit proces geef ik weer.

Een ander item op blogparkinson is de geschiedenis van de ziekte. Hoe ging men vroeger om met de ziekte van Parkinson? Welke medicijnen voor Parkinson had men? Wie was eigenlijk James Parkinson?

Naast de geschiedenis schenk ik ook aandacht aan de actualiteit van de ziekte van Parkinson. Dat Micheal J. Fox een advocaat met Parkinson gaat spelen en de ophef hierover wordt bijvoorbeeld een bericht. In dit onderdeel actualiteit ga ik op blogparkinson in op de Parkinson-sites op het internet. Kortom, op blogparkinson ga ik mijn eigen ziekte in een ruim kader beschrijven.

Ik kies er bewust voor om dit onderwerp te behandelen op een apart blog. Boschrijft (http://www.boschrijft.blogspot.com/ )blijft bestemd voor mijn berichten over mijn dagelijks leven, over muziek, politiek, sport en de hond. Wel leg ik een link tussen de twee blogs. Ten slotte is het in mijn persoonlijk leven ook een geheel.
De lezers van Boschrijft roep ik op om een kijkje te nemen op blogparkinson:

    http://www.blogparkinson.blogspot.com/
    
Laat ook weten wat je ervan vind. Suggesties zijn welkom.
Ten slotte een verzoek. Een blog zonder lezers is een verzameling dode letters. Dus: kopieer dit bericht, en stuur het met een begeleidend mailtje door naar je contactpersonen. Op die manier kan blogparkinson nog meer mensen bereiken. Vraag in het mailtje of je contactpersonen het bericht op hun beurt ook weer doorsturen. Ik bedank je alvast voor de moeite!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.