Wie is wie in Penoza


Net gekeken naar de nieuwe dramaserie Penoza. In de eerste aflevering zagen wij hoe de vader van een gezin dat in goede doen is, leuke boot, topauto's, tot in de puntjes gestyled huis, maar op de achtergrond is voortdurend André Hazes te horen. Ik keek samen met mijn lief. Een keur aan bekende acteurs trad op in de serie. Bij ons op de bank is het een sport om te roepen wie welke rol speelt. Thomas Acda had ik al voor het begin door. Tom Jansen ook al snel gespot. Ik trad in de winning mood. Natuurlijk kende mijn lief alle namen, maar ze hield zich stil. Sportief, om mij de kans te geven, hield ze Johnny de Mol even voor zich. Ondertussen werden de hoofdrolspelers geïntroduceerd en ontrolde zich het verhaal. We begrepen dat er een drugsdeal ging komen en die liep natuurlijk uit de hand. Thomas Acda beloofde zijn vrouw te stoppen met de criminaliteit. De slotscene was een liquidatie van Acda. De schietpartij voltrok zich voor de ogen van het zoontje. De moeder, vrouw van Thomas Acda, rende naar buiten en zag haar man – vent in het Mokumse jargon – in een plas bloed liggen. Einde aflevering één.

De aftiteling kwam in beeld. Even checken wie we gemist hadden. Monic Hendricx deed ook mee, zag ik tot mijn verbazing. Ik uitte die verbazing. Hoon was mijn deel. Ik had dus bijna drie kwartier naar haar gekeken zonder het door te hebben.

Deed overigens niet af aan de eerste aflevering. Of het op de Sopranos lijkt, weet ik niet. Die topserie hebben we nooit gezien, nooit van gekomen. Staat nog op het lijstje van aan te schaffen DVD-boxen.

zie ook: http://www.kro.nl/penoza/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.