Wie is de Mol

Al jaren kijken we, en nog nooit heb ik doorgehad Wie de Mol Was. Waarschijnlijk heb ik samen met Mijn Lief alle edities vanaf de bank gezien. Wij zijn fan vanaf de tijd dat er nog onbekende Mollenjagers in de arena verschenen. Omdat ik slechtziend ben, miste ik alle clues die in de afleveringen verstopt zaten. Mijn Lief die nog lang niet aan een brilletje toe is, maar vroeger ogen als een roofvogel had, beweerde het wel altijd te weten. Het kan ook zijn dat ze goede mensenkennis heeft.

Looking for clues

Sinds vorig jaar kijken we elke aflevering vanaf de DVD-recorder. Terugspoelen, frame voor frame bekijken, inzoomen op gezichten, zoeken naar kleine symbolen op t-shirts enz. Maar bij mij helpt het niets, ik verzamel van allerlei aanwijzingen maar kan er niets mee. Wat stond er voor op de bus (iets met een A?)? Welke blanke figuur zat er nog meer in de bus? Wie reageert het meest ingestudeerd bij de mededelingen van Pieter Jan H? Overduidelijk die jongen met dat rode shirt. Ik heb nu drie keer aflevering 1 gekeken, maar ik weet het niet meer.

Met z’n allen zoeken

Probleem is dat tegenwoordig het hele gezin meedoet. Zoonlief was grieperig en dus thuis op de bank. TV aan en verdomd hij keek naar de herhaling van de Mol. Gisteren had hij met Zus live gekeken. Hij kwam weer met hele nieuwe aanwijzingen. Op Radio 2 had hij de Mol horen spreken. De aanwijzing luidde: ‘Ten eerste.’ Niet meer dan dat. Maar wie had als eerste een vrijstelling en wie ging als eerste de bus in, juist! De man met blonde krullen. Kortom, nieuwe twijfel.

Who cares who’s the Mol

Ondertussen is de rest van Nederland ook druk bezig. Ik checkte net even een site met hints en aanwijzingen. En nu weet ik het nog minder. Ik ben nu al uitgeput. Bovendien vraag ik me ineens af waarom ik het wil weten Wie de Mol is? Who cares Who’s the Mol? Vanavond toch nog even die opname op de DVD bekijken. Want wie is die persoon met dat roze shirt in de bus?

Was het al maar weer donderdag, krijgen we weer nieuwe idee├źn.

Niets is wat het lijkt…

http://www.widm.nl/verdenkingen.html

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.