Buurtcultuur 2

Tachtig buren op bezoek

Hoe vaak krijg je bijna tachtig buren over de vloer? Dat zijn er veel. Weliswaar kwamen ze in groepjes van twintig, maar toch is de woonkamer heel vol. Ze kwamen omdat het Buurtcultuuravond was in de wijk. In vier huiskamers werd een voorstelling gegeven. Ik vertelde de wijkgenoten over mijn buurtsoap en las verhalen voor uit die serie.

Slome klok

Het ging allemaal goed. Hartelijk werd ik bedankt en bij de deur kreeg ik complimenten. Kijk, daar doe je het voor. Alles voor de aandacht. Achteraf dus een tevreden gevoel. En dat terwijl vooraf de twijfel groot was en met de minuut groeide. Om acht uur stond de eerste groep gepland. Het anderhalve uur daarvoor kon ik niets meer doen aan de voorbereiding. Alles stond klaar: de kamer was omgebouwd, de laptop op de tv aangesloten en het glaasje water gevuld. Het enige dat restte was ijsberen en steeds weer op de klok kijken of het al later was. Af en toe deed de klok zijn werk, zij het traag.

Regen en plassen

Ineens bedacht ik dat er nog papieren moesten komen en pennen. Toch niet goed voorbereid. Het laatste kwartier besteedde ik door te kijken of de buren er al aan kwam. Ondertussen ontdekte ik een spelfout in de presentatie. En vlak voor acht uur leek het me toch leuk een kaarsje in de buitenlantaarn aan te steken. Met lucifers klooien in de regen. Natte regendruppels op mijn brillenglazen. Natuurlijk kreeg ik prompt een volle blaas van dat hemelwater. Nee, de zenuwen hielden mij aardig bezig. Ongemerkt werd het vijf over acht.

Tevreden

Twee uur later was het alweer voorbij. Eenmaal bezig gaat het zoals het gaat. Time flies while you having fun. Geef mij een publiek en ik red me wel. Sterker: ik geniet.

4 opmerkingen:

  1. 'sterker nog: ik geniet'....
    Das mooi om te weten, als ik weer ergens een regie doe zal ik aan je denken!
    ;-)
    (ben wel benieuwd wat je uiteindelijk verteld/gedaan hebt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en ook nog al die blogs...zou je mediageil zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bewondering voor de manier waarop je deze avond ingevuld hebt! Leuk dat je het publiek creatief hebt laten meedenken over hoe verder!! Dat was leuk voor ons...maar ook voor jou en het vervolg van het verhaal. Ben nieuwsgierig wat je met de verschillende lijnen gaat doen. Reden om de draad weer op te pakken lijkt me! Slim om op deze manier je "writersblock" tegemoet te treden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is dat ik al lang geleden wist dat ik er deze week niet zou zijn, anders had ik misschien wel bij je in de huiskamer gezeten. En begrijp ik dat je verder gaat met je soap? Leuk! Maar bedenk dat het geheim van een soap is dat hij voortmoddert, dus geen happy ends meer! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.