Jongensdromen

 

Jongensdromen blijven bestaan ook als je al lang geen jongen meer bent. Gisteren gebeurde het spontaan. Ik zette een ietwat diepere stem op en schalde vol bravoure door de auto: ‘En dat waren de Talking Heads met hun hitsingle ‘Slippery People’ uit 1984.’ Juist op het moment dat de eerste noot gezongen werd zweeg ik. Mooie aankondiging.

Ja, ik wilde DJ worden. Sterker nog, ik wil het nog steeds. Vorige week spraken we aan onze gezinstafel over mijn oude wens. We kwamen erop doordat we het over overslaande jongensstemmen hadden. Ik bekende dat er nog ergens een cassettebandje moet zijn met opnames uit mijn pubertijd. Op het bandje nam ik proefopnames op. Met mijn elpees en singles maakte ik een programma. Aan- en afkondigingen, pickup-naalden die in het vinyl krasten en onverwachte achtergrondgeluiden (‘we gaan nu eten, laatste keer). Mijn gezinsleden klonken erg ge├»nteresseerd in de Bosch-bootlegs. Ik moet morgen maar eens op zoek naar dat cassettebandje. Eerst maar eens zelf luisteren of het publiek beluisterd kan worden.

Misschien vind ik mijn verslag van een tenniswedstrijd wel terug. Ik had namelijk ook een sportprogramma. Vanaf een fictieve tennistribune deed ik verslag van een match. Het geluid van de heen en weer geslagen bal maakte ik met een lichtschakelaar. ‘En dan is het nu tijd voor…..’

De droom is nooit uitgekomen, maar af en toe, als ik me alleen waan doe ik nog wel eens een afkondiging: ‘Amy Winehouse.’

1 opmerking:

  1. Nee nee! Niet eerst op geschiktheid beoordelen, gewoon meteen met z'n allen dat bandje beluisteren en over de grond rollen van de slappe lach. Heerlijk, zulke bandjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.