Met mijn geliefden in het groen.

/a>Ik zit met mijn geliefden in het groen. In het veld tegenover ons lopen paarden. Een lichtbruin met blonde manen en een donkere versie. Hun veldje ligt wat lager dan ons terras. Ze staan te smachten want er groeien duizenden paardenbloemen aan de andere kant van het schrikdraad. De kinderen voetballen en stoeien. Nieuwsgierig gluurt de blonde ernaar, de donkere vindt het wel best. Achter de paarden is een rand met bomen. Af en toe steken twee reetjes hun koppies uit het groen. Eentje waagt zich op het net geploegd akker. Het geraas van de kinderen schrikt ze af. Later komen ze wel weer terug, als het rustig is. Om de idylle compleet te maken lopen er hobbyschapen rond,met lammetjes. Hond P. neemt het waar met zijn neus; heeft het er moeilijk mee. Als hij de kans krijgt vreet hij koeienstront op. Het is warm, niet echt Pasen, maar wel fijn. Een boer bevloeit zijn land, de droogte maakt het aansteken van Paasvuren onmogelijk. Vogels fluiten. En ik zit met mijn geliefde in het groen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.