Ochtendplasser

 

Ik loop in mijn onderbroekie door het gehuurde huis. De hond opent een oog, ziet mij en blijft gerustgesteld liggen op de bank. Na mijn ochtendplasje, schuif ik de gordijnen open en kijk ik uit over de groene weide. Ik tuur in de verte. Hoe goed ik mijn best ook doe, ik zie geen ree lopen. Toch zijn de omstandigheden prima: rust, zonnetje en ruimte.

De paardenwei is leeg. Later zal blijken dat de dieren door de afrastering geglipt waren. In het graslandje naast ons huisje liggen de schappen bij elkaar te slapen. Een dapper vogeltje marcheert over het gras.

Het is nog vroeg, ik kruip mijn bedje weer in. Het halfronde raam naast mijn bed is afgesloten met een buitenluik. Door de kieren dringt het zonlicht naar binnen. Op het ritme van de rust val ik in slaap. De dag mag nog even wachten met aanvangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.