Verjaardagscadeautjes in de Vinex

Vandaag ben ik druk bezig geweest met mijn verjaardagscadeautjes. Niet dat ik jarig was, dat is al weer maanden geleden. Maar na afloop van het feest, bleef ik zitten met een grote stapel presentjes. Dakan lang duren eer je er iets mee doet. Zo kreeg ik Jaren terug een i-pod. Dn ie gebruikte ik vanochtend bij het hardrennen. Heerlijk gelopen met muziek in mijn oren, als het oortje bleef zitten tenminste. Het is een kwestie van voldoende oorsmeer, hoe plakkeriger de oorgang, des te steviger het i-oortje op zijn plaats blijft. Helaas had ik onlangs mijn oren schoongemaakt.

Thuisgekomen, gedoucht en daarna een boek van de verjaardagstapel gepakt. In het lentezonnetje zitten lezen. Een lekker weg-lees-boek over het leven in de Vinex-wijk. Helemaal uitgekregen. Kwam ook doordat ik niet gestoord werd door buurlawaai (er zijn gezinnen met jonge kinderen in onze buurt). Ik droeg namelijk een ander verjaardagscadeautje: een draadloze koptelefoon. Zo kon ik Radio 6 luisteren en ongestoord lezen. Prachtig zo’n wireless apparaat, wie weet welke signalen je nog meer kan oppikken. Zo kon ik vroeger in mijn studentenkamer de babyfoon van de buurbaby ontvangen. Dat was heel ontspannend om naar te luisteren, vooral als mama kwam knuffen met de baby. Misschien kan ik nog een interessante 06-frequentie afluisteren.

’s Middags kreeg ik een verlaat verjaardagscadeau. Fijne BBQ-tools. Die moesten natuurlijk meteen uitgeprobeerd worden. Kijken of ik inderdaad in een handomdraai de hamburgers kon omkeren. Maar eerst moest de barbecue uit de winterstalling gevist worden. De briketten en de aanmaakblokjes kon ik zelfs terugvinden, kwestie van goed opbergen. Afgelopen zomer had ik goed geoefend met het aansteken van de bbq. Mijn piramide van briketten, gevuld met aanmaakblokjes, leidde tot een fijn gloeiend geheel. De barbetools werkte prima, een topkado!

Zo aten wij in de avondzon onze geroosterde stukjes vlees en dronken we onze biertjes en cola’s. Soms is het leven heel eenvoudig.

1 opmerking:

Laat hier je reactie op het bericht achter.