Zondagsrijders

Hond P. ligt tevreden op de veranda, ik tik mijn stukkie en geniet vanaf mijn schommelstoel van de groene tuin. De beukenhaag is vergroend dit paasweekeinde. We zijn weer thuis na een paar daagjes Twente. De terugweg leidde ons langs mooie stukken van Twente, en ik hoop dat ik dit oostelijk deel van Overijssel goed benoem. We reden zogezegd ‘binnendoor’. Je weet dat je dan rekening moet houden met zondagsrijders. Oudere types auto´s die Iets te net zijn, omdat ze altijd binnen staan. Tergend langzaam rijdend en remmend bij elke mogelijke afslag. Natuur en fraaie boerderijtjes zijn best leuk om goed te bekijken, maar dat kan ik ook bij een snelheid van tachtig km per uur. Genieten moet wel een beetje vlot gebeuren. Enfin, ik heb wel ontdekt dat Twenten houden van schuren en bijgebouwen. Elk erf is een verzameling van bouwsels. Natuurlijk overheerst het traditionele daktype, zo een die onderaan de daklijst een klein stukje uitwijkt. Veel zwart geverfd hout. Een boerderij is al snel een hele enclave. Wat er in die schuren allemaal gebeurt, prikkelt de fantasie. Het is maar beter dat niet hardop te zeggen.

Maar goed, we hebben het weer gehad, terug in Stad.

Volgende event is de basketbal play-off.

1 opmerking:

  1. Tja, die iets te nette auto's staan in die schuren natuurlijk. Ik moest wel lachen om de mogelijke afslagen. Die hebben ze daar nog genoeg. Ook veel rotondes tegenwoordig, niks an!

    Stad is ook hail nuver.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.