Donar en radio noord op Corfu

Op Corfu luisteren naar Radio Noord, ik had het nooit kunnen bedenken. Mijn vaste plek op de tribune naast mijn zoon wordt nu bezet door mijn vader of door een vriendje van mijn zoon. Natuurlijk baalde ik toen ik mijn vakantieschema en het play-off-traject elkaar zag bijten. Maar ik geniet van het eiland, het eten en de zon. Toch zat ik de hele dag de kriebels, zal Donar het redden? Wordt het 2-2 of kan Leiden de derde zege boeken en aan nog een overwinning genoeg hebben voor de titel? In dat geval is het voor mijn publieksrol gedaan. Volgende week zaterdag kan ik theoretisch de club kampioen kunnen zien worden. Als het nu maar winst wordt.

Lang leve internet, zo heb ik toch contact met Martiniplaza. Ik hoor nu Martin de Vries zijn commentaar geven. Hij is voorzichtig enthousiast. Hij prijst de spelers: goed verdedigen, scherp schietend, ze maken een kans. Tien punten verschil, het kan dus alle kanten nog op. Ik ga in de Griekse zon zitten met een oortje in en Radio Noord paraat, als het weer die Sneeuwstormwinter van '78-'79 is. De transistor stond toen continu aan op Noord. Ik krijg het koud bij de gedachte, snel het terras op. De tweede helft staat op het punt van beginnen, ik hoor het gejuich al weer.

GO-GO-GO-Donar-GO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.