Samen op reis 1

Ik zit op de eerste rij in het vliegtuig, mijn lief naast me. Het gangpad tussen ons in. We stijgen op, voor de tweede keer. De tussenlanding in Eindhoven duurde kort. Met een gele transitkaart mochten we het vliegtuig verlaten. Het toestel moest klaargemaakt worden voor de echte trip. In een afgezet deel van de vertrekhal moesten alle passagiers voor Corfu wachten. Keurig stonden de vakantiegangers achter het koord. Ik werd opstandig en deed wat ik niet durfde. Ik opende de afzetting en liep de drukke vertrekhal in. De meute volgde mij. Ik spoedde mij vooruit bevreesd dat de beveiliging mij in de peiling hield en mij wegens ondermijning zou insluiten. Maar er gebeurde niets. Om eerlijk te zijn, ook andere passagiers glipten door de afzetting. Na een half uur werden we weer opgeroepen om te boarden, nu voor het echie.

Tijdens het opstijgen kijken we elkaar aan. Ze knikt ter geruststelling. Ik ben geen liefhebber van opstijgen en dat weet ze. Ik wil haar hand vasthouden. In plaats daarvan fixeer ik mijn blik op een rood lampje in de stewardessenruimte. In diagonale stand klimmen we, ik let op mijn adem terwijl ik voel hoe ik in mijn stoel geduwd word. Snel kijk ik naar links, ze glimlacht. Ik zoek het rode lampje weer op en voel dat het meevalt. Een van de stewardessen kijkt me aan en beweegt met haar oogleden. Knipoogt ze? Of niet? Wil ze me laten zien dat ik niet bang hoef te zijn. Ik sluit mijn ogen. Pas als het vliegtuig horizontaal in de lucht hangt open ik mijn ogen en kijk in het rond.

We vliegen, dalen en stappen uit. Korfu is geen bakoven. De koffer en auto hebben we snel te pakken. De route naar ons huisje is perfect aangegeven. Na een uur hobbelen we over het boerenweggetje naar ons plekje. Stilte, vogelgeluiden en kikkerkwaken is alles wat we horen. Op het terras eten we wat, we maken een rondwandeling over het terrein. Ik kus mijn lief en zeg haar dat het toch fantastisch is hoe ze altijd de mooiste plekjes weet te vinden. Morgen gaat de zon schijnen, dat weten we zeker. Voor ons geen omheiningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.