Get on your boots

Laarzen maken de vrouw. Ik loop door de stad en ik kom vele vrouwen tegen geschoeid op laarzen. Tot de kuiten gehuld in leer. Ferme hakken waardoor de krachtige pas resoluut klinkt. Leer dat nauwelijks bewerkt is, maar wel een hippe kleur heeft. Groen, rood, blauw en zelfs roze. Die roze laars verwondert mij het meest. Het is geen zoete snoeperige laars, maar een rauwdouw-model zonder reserve. Ik loop het liefst op sneakers, zachtjes sluip ik langs de powergirls op leeftijd. Ik check het even bij de volgende gelaarsde dame: ze hebben allemaal niet of nauwelijks make-up. Lipstick of oogschaduw is niet nodig. De onderlijning van de persoonlijkheid is door hak en schacht compleet. De mode schrijft voor dat er leggings met een rokje boven gedragen worden. Meisjesachtige outfit voor vrouwen die al bijna zuchten van de eerste opvliegers. Alsof kleding kan verhullen dat de beste tijd geweest is. Als het weer mee zit verdwijnen de voeten en geharste benen bloot in de boots. Een fijne huidkleurige panty is er niet meer bij. Het schijnt opwindend te zijn voor mannen: blote vrouwenvoeten in laarzen. Ik merk er weinig van. In de stad ontwijk ik de parmantig paraderende en hanige vrouwen. Ik heb ontzag voor ze. Ze stralen uit alles voor elkaar te hebben, of te krijgen. Laarzen maken de vrouw.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.