Een licht erotisch slipje tussen dreumesbroekjes 10-8-2011

Douchen op een camping is gebruikmaken van het sanitair. De eerste douchebeurt op deze camping hield niet meer op. Ik drukte, of beter, ik tikte vrij fors, op de aanknop van de douche. Normaal slaat zo’n knop na 25 seconden af en stopt de watertoevoer. Dit keer bleef ie stromen. Op zich niet erg, een lekkere warme douche is niet te versmaden. Maar afdrogen met een stromende douche naast je is moeilijker. Wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet meer uit. Ik kleedde me aan en meldde me bij de campingbaas. Die bromde wat en begon zijn reparatiewerk.

De volgende dag nam ik toch maar een andere douche, die keurig om de halve minuut stopte. Ik stond in mijn douchekostuum onder de warme straal. Het was kleutertijd in het toiletgebouw. Moeders hielpen hun peuters met het tandenpoetsen en handen wassen. ‘Nee, Jente, nog even hier blijven, hier staan, nog even je handjes doen.’ Nee, als moeder heb je nooit vakantie. Gelukkig zijn er ook vaders, maar die gebruiken zelden veel woorden om hun kleintjes schoon te krijgen.

Toen ik begon aan mijn wasbeurt stond een beginnend pubermeisje traag en loom met een afwasborsteltje het sop rond te draaien in een teiltje. Na twintig keer de aanknop te hebben ingedrukt in mijn douche, en mij geheel afgedroogd en aangekleed te hebben, stond ze er nog. Het sop kolkte ondertussen, maar de afwas moest nog gedaan worden. Buiten deed een moeder gekleed in tuniekje met een namaak Deseguell-printje en een EDC-legging en haar voeten gestoken in elegante Crocqs, een campingwasje. Lekker met de hand de vakantievlekken uit het kindergoed weg te boenen. Een sliert peuterbroekjes hing al aan de lijn. Tussen de hempjes en broekjes van de kleintjes hing de net verwisselde HEMA-slip van vader en een zacht broekje met licht erotische randjes van mama. Illusies tussen de slaapzakken. Ook ouders maken vlekken.

De eerste kinderen stonden naast het washok al met hun hoofd in de zandbak. Nieuwe vlekken waren al weer ontstaan. Straks kon de moeder opnieuw beginnen. Vakantie met een dreumes, is nooit lekker stilzitten met een roseetje en een boekje. Het verblijf op de camping is voor jonge moeders vooral een langdurige wasbeurt in het toiletgebouw. Zonder rust kan het aan een keer door gaan met schoonmaken, wassen, tandenpoetsen. Maar dan wel gekleed in een fleurig tuniekje en een zonnebril in de haren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.