Boeken in de kast

Ons huis is geüpgraded. We lieten vorige week de houten vloer opknappen. Geschuurd en mooi licht is ie nu geworden. Ook de wanden hebben een lekker kleurtje gekregen. Omdat alles er uit moest, moest ook alles er weer in. Nou ja, bijna alles. De flatscreen hebben we achtergelaten in de studeerkamer. Nu hebben wij een woonkamer zonder opdringerige stemmen of flitsende beelden. Geen zappers op de bank, maar rust. In alle rust kunnen we nu lezen of schrijven, of gewoon rustig zitten.

Omdat je niet alle klusjes tegelijk moet doen, moest ik vandaag de boekenkast nog terugbrengen in de kamer. Nee, ik moest niets, ik moest het van me zelf. Het tillen van de kast en de dozen met boeken kostte me moeite. Ik werd perfect geholpen door mijn sterke zoon (die mij kan optillen). Hij sjouwde en hij wees mij erop toen ik badend van het zweet aan het inpakken van de boekenkast wilde beginnen, dat ik moest gaan rusten. Ik volgde zijn advies direct op.

Na de rust keek ik naar de stapels boeken op de tafel. Het hele blad lag vol. Niets vind ik zo leuk als boeken op alfabet zetten, in volgorde van de schrijvers. Muziekje aan, beetje meezingen, en wat meefluiten, af en toe een afkondiging ten beste geven van de oude hits. Boekjes sorteren, op een lijntje zetten. En op een afstandje kijk of het goed lijkt. Ik was tevreden.

Op een afstandje ging ik zitten om te kijken naar de ruggen van de boeken. De volgorde is nu ietsje anders, maar misstaat niet. Boeken maken de kamer warm en compleet. Ineens zag ik dat ik na twee uur iets over het hoofd gezien had. Ik had de kast niet tegen de groene wand, maar tegen de witte muur moeten plaatsen. Oeps.

1 opmerking:

  1. dat is dan weer fijn een leuk klusje voor de volgende zomer. dan wordt het dan weer een beetje nieuw.
    heerlijk he, een kamer zonder tv.
    ot : nieuw adres wegens langdurige web-logmisere.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.