Lipdubbende overBuuv

Lipdub, kent u die uitdrukking?

Ik niet, maar ik ben ook niet zo hip. Gelukkig heb ik een overbuuv die zeer met haar tijd meegaat en die mij en de rest van de buurt leerde wat een lipdub is. Op het feest ter ere van haar jarige man, liet ze ons een zelfgemaakte lipdub zien.

Simpel gezegd is het een opname van een take in een gebouw met meerdere ruimtes waar de camera doorheen loopt en overal op ludieke gasten stuit die het liedje dat klinkt playbacken en uitbeelden met maffe kleding, rare attributen en bordjes met teksten. Ideaal om als universiteit of school je te presenteren. Overbuuv deed het in haar eigen huis met haar kinderen als lipdubbers. Elke scene verbeelde een stukje uit het leven van de verjarende echtgenoot. Prachtig beelden van swingende dochters en een stoer dansende zoon.

Nieuwsgierig geworden tikte ik zojuist de term ‘lipdub’ in en kwam een prachtige tegen gemaakt in de UB van de universiteit Groningen. En ja, tussen de studenten duiken ze op: Rooie Rinus en Pé Daalemmer. Geniet van deze keigave LIPDUB:

1 opmerking:

  1. Ja hij is mooi, ik had hem al gezien via Digitolle grieze, een site die ik je van harte aan zou bevelen als hij niet van Web-log was en dus (voorlopig?) in de puinbak ligt.
    Om zo'n lipdub als gezinnetje in elkaar te zetten is echt een hele prestatie, en natuurlijk een erg leuk cadeau voor de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.