Papa gaat op kamers 2

In de ochtend meldde ik me voor het voormalige belastingkantoor om kantoorruimte te bekijken. De hoofdbewoonster ontmoette ik nadat ik door lange kantoorgangen en over brede trappen was gelopen. Namens CareX heet zij de nieuwkomers welkom en regelt zij de interne zaken. Met haar inspecteerde ik de kantoortjes. Ik had mijn zinnen gezet op een plek aan de voorkant van het gebouw, ik ben tenslotte een nieuwsgierig typetje. Aanvankelijk leek er alleen nog plek aan de achterzijde, met een zicht op de parkeerplaats. Ach, dacht ik, what the hack, de ruimtes zijn allemaal gelijk, dan maar een minder uitzicht. Ik doe het, zei ik haar.

Met de auto reed ik naar het bureau van CareX. Ter bureau bleek dat de kamer aan de voorkant toch nog vrij was. Juich! De officiële handelingen wist de kundige medewerkster van het bureau snel te verrichten. We plaatsten handtekeningen, wisselden geld voor sleutels. En toen wist ik het even niet meer. ‘Wat moet ik nu doen?’ De service van mijn favoriete CareX-frontoffice-dame strekt ver, maar hierin kon zij mij niet helpen. ‘Gewoon beginnen, spullen verzamelen en aan de slag.’ Mooi advies. Doen we dan maar.

Vanavond reed ik Mijn Lief naar het pand. Vol bravoure opende ik de deur met mijn nieuwe sleutel. Helaas kon ik zonder haar hulp de sleutel niet uit slot krijgen, dus met die bravoure viel het ook wel weer mee. Samen bekeken we kamer. De vloerbedekking is fantastisch in haar lelijkheid: uit mijn hoofd, groene ruiten op rood achtergrondje, of andersom. Systeemplafond, met ingebouwde tl-bakken, lamellen voor de twee ruiten, vier bij ruim vijf meter vloeroppervlakte. Plus uitzicht op het Reitdiep, het Noorderplantsoen en de lucht daarboven. Als dat geen inspiratie oplevert weet ik het ook niet meer.

De locatie is prima, nabij het centrum en park voor de deur. Met andere woorden: kan niet beter. (al ken ik iemand die een ruimte van honderd vierkante meter had met balkon aan de Grote Markt, maar zij woont ondertussen ook gewoon in een buitenwijk, bij mij in huis). Morgen spullen verzamelen.

1 opmerking:

Laat hier je reactie op het bericht achter.