Keep on running, startnummer 11193

Wat voor weer wordt het morgen? Gaat het tijdens de Vier Mijl regen? Hoe staat de wind? Wat is de temperatuur? Een ding staat vast: een stralende herfstdag wordt het niet. Regenkans 80%, windkracht 4 en maximaal 16 graden. Mooi loopweer, zuurstofrijk en helemaal lekker: wind in de rug.

Ik keek gisteren op TV-Noord naar een voorbeschouwing van de loop. De beelden van snelle Kenianen die in ruim zeventien minuten op de Vismarkt staan en van de ploeterende amateurs die zich een weg baanden over de Hereweg rolden over het scherm. De jaarlijkse processie van zweet en doorzettingsvermogen komt er aan en ik heb er zin in. Als ik moet lopen, breekt vast en zeker de zon door. Ik hoop wel op plassen regenwater. Niets zo lekker als het water in je loopschenen te voelen, helemaal een met de elementen.

Ik ga zo meteen mijn hardloopkleding uitzoeken. Het wordt een rood shirt en een donkerblauw broekje, natuurlijk met blote benen en korte mouwen. Kleine veiligheidsspeldjes zoeken voor het startnummer en uit de wasmand twee gelijksoortige witte sokken zien te vinden. Omdat ik niet koud wil worden tijdens het wachten op het startschot trek ik een oude sweater aan. Vlak voor de start gooi ik die in het startvak. De organisatie zorgt ervoor dat al die kleding naar het goede doel gaat. Als het regent trek ik ook nog een vuilniszak over me heen als alternatieve regenjas.

En dan lopen. Ik loop traditiegetrouw aan de westkant van de weg. Met een half oog op de weg, voortdurend speurend in het publiek naar bekenden. Want daar is het natuurlijk om te doen: laten zien dat je er loopt en dat het geen grootspraak is geweest dat je de vier mijl gaat lopen.

O ja, altijd handig. Mijn startnummer is: 11193.

Ik heb er zin in.

1 opmerking:

  1. Langs de kant zul je ons niet vinden morgen, maar vanaf de bank moedigen we je aan (huphup) en wensen je we heel veel succes met het lopen van de 4 mijl. Laat ze nog maar even een poepie ruiken. Liefs, Marcel Arjan

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.