Top 2000, laat ik aan mij voorbijgaan

De Top 2000 komt er weer aan. De lijst wordt samengesteld. Het opwarmen van een doorgekookt kliekje van overbekende deuntjes gaat beginnen. We kunnen weer stemmen. Ons lijstje mag doorgegeven worden.

Al jaren neem ik me voor om het te doen. Nooit van gekomen, en nu is het te laat. Ik heb het gehad met de top 2000. De verhalen van stoere mannen die met tranen in de ogen terugblikken op de nummers van hun jeugd, ik ken ze onderhand. En ook de popfeitjes van de kenners kunnen mij gestolen worden. Wie wat wanneer hoe en waarom opgenomen heeft, laat maar zitten. Geen terugblik meer, geen lijstjes met warme herinneringen. Sentimentele humbug.

Ik ben blij dat ik nooit een lijstje met tien favoriete nummers alle tijden heb ingeleverd. Stel je toch eens voor dat ik de wereld had verteld over mijn obligate overzicht met U2, Joe Jackson, the Jam, Queen, Coldplay, the Beatles, Otis Redding, Franz Ferdinand, Amy Winehouse en Tim Knol? Geen lijstje van mij, ik luister dit jaar in de laatste week van het jaar naar Radio 6.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.