Wat doen we met kerst dit jaar? Episode 2

 

Vorig jaar ging het niet zo goed, op weg naar het kerstdiner, belandden we in een echtelijke twist.

‘Ik ga niet mee, je gaat maar alleen, ik kan het niet opbrengen dit jaar.’

‘Je kan het niet maken. Dan had je het eerder moeten zeggen, het is altijd hetzelfde met jou.’

‘Wat nou, hetzelfde?’

‘Je laat het er op aan komen, en laat mij raden wat er is, je zult het nooit uit je zelf zeggen.’

‘Ik zeg het je nu toch, ik ga niet mee.’

‘Ja, een uur voordat we er moeten zijn.’

‘Ik ga niet mee, punt.’

‘Dan ga je het zelf maar even doorgeven, ik doe het niet, en zeg maar dat ik ook niet kom.’

‘Wat krijgen we nou, jij gaat toch wel, jij hebt steeds gezegd dat je zou gaan.’

‘Ik ga niet aan tafel met allemaal stellen en dan als een halve weduwe daarbij zitten.’

‘Krijgen we dat weer, ik wist dat jij het ook niet wilde, waarom zeg je dat niet dan.’

‘Volgens mij draai jij het nu om, ik ga niet omdat ik niet alleen wil gaan, jij begint hiermee.’

‘Je wist dat ik niet zou gaan, waarom begin je er niet eerder over, dan had ik kunnen zeggen dat ik niet wilde gaan en had jij je keurig kunnen afmelden.’

‘Dus ik begin, ik dacht dat jij het probleem veroorzaakte.’

‘Ja, altijd makkelijk om je te verschuilen achter je man, die weer eens verzaakt, dat begrijpen de mensen wel. Goedkoop hoor.’

‘Flauwekul, je gaat gewoon mee, geen gezeur. Als je maar belooft niet te veel te drinken.’

‘Ik ga helemaal niet mee als ik niet mag drinken. Zonder een slok op overleef ik het niet.’

‘Ik vraag me echt af wat ik ooit in je hebt gezien.’

‘Ik kan je nog wel wat citaten opdienen uit je liefdesbrieven, mocht je dat vergeten zijn.’

‘Nou, schiet op, kleed je aan, we moeten gaan.’

‘Heb ik iets gemist, ga ik mee?’

‘Ja, ik wacht in de auto op je, vergeet de tas met cadeautjes niet.’

‘Wat moet ik aantrekken? Heb je wat klaargelegd dan?’

‘Wees es creatief, kun je best.’

‘Ik trek het eerste het beste aan wat ik in de kast zie liggen.’

‘Kijk maar, schiet wel op.’

‘Ik ben bijna klaar, even de schoenen.’

‘Vergeet de pakjes niet, ze staan in de gang.’

‘Start de auto, ik kom eraan.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.