Boschrijft een roman over Parkinson

Ik heb het plan opgevat om vanuit mijn ervaringen met de ziekte van Parkinson een boek te maken. Natuurlijk heb ik op dit blog al heel wat genoteerd hierover. Maar voor wat het met je doet, je gevoel, dat laat ik hier nauwelijks zien. Zo kwam ik op het idee om dit te vatten in een fictief verhaal, deels gebaseerd op mijn ervaringen. ik wil in het boek laten zien hoe je leven overhoop komt te liggen door de ziekte. De worsteling die de verandering met zich mee brengt, zal centraal staan. Ook vertel ik over de beperkingen en de aanpak ervan.

Ik heb eerst een opzet gemaakt en ben nu aan het schrijven geslagen. Het vordert aardig. Ik heb nu al zo'n veertig bladzijden geschreven en de flow is er nog steeds. Binnenkort meer over mijn roman-project. Werktitel: Een beperkt leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.