Daten in de lounge

Ineens belandde ik met mijn lief in een lounge van een Van der Valkhotel. Een Limburgse nog wel. We zaten met een drankje (bockbier en witte wijn) in de met hippe kleuren opgepimpte ruimte. We hoorden  stemmige muzak. Onze zitplaatsen waren hoge krukken aan een langgerekte bartafel. De tafel stond midden in de ruimte. We zaten naast elkaar en keken uit op de haard. Een gashaard met onbrandbare hardplastic houtblokken, maar met echte vlammen. In een driehoek voor het vuur stonden drie hangbanken opgesteld. Twee stellen van middelbare leeftijd zaten er, of beter hingen er.

Het prikkelde onze fantasie. Het rechterstel was klef. Af en toe zoenden ze, haar arm lag op zijn schoot en hun knieën raakten elkaar voortdurend aan.

‘Hij heeft een trouwring,’ fluisterde mijn lief.

‘Zij laat haar hand niet zien, ze houdt hem onder haar andere arm,’ rapporteerde ik.

‘Kijk, die man aan de andere kant gaatbuiten een sigaret roken,’ gaf mijn lief door, ‘hij raakt haar knie aan, liefdevol.’

‘Hmm, ik denk dat zij nu haar mobiel gaat checken om te zien of haar man nog iets te melden had,’ sprak ik streetwise.

‘Maar het kan ook haar vriendin zijn die per sms een live-date-verslag krijgt.’ Daar had mijn lief ook gelijk in.

‘He kijk, inderdaad, ze kijkt op haar telefoon, en kijk de man buiten waar hij een sigaret rookt kijkt steeds naar binnen om haar in de gaten te houden. Dat doe je niet als je getrouwd bent.’ Ik vond mijn bewering overtuigend. Mijn Lief keek ondertussen naar het andere stel dat op het punt stond te vertrekken.

‘Ze gaan met één auto, kijk maar hij heeft een sleutel in zijn hand.’

We keken onze ogen uit in de lounge. Na nog een drankje vertrokken we naar onze kamer, wetende dat zich hier van alles afspeelt,in dit familiehotel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.