Dwalend op de Wadden

Daar liep ik dan, met twee rolkoffertjes achter me aan, over het fietspad dat langs de hoofdweg dwars over Terschelling loopt. Geen idee welke kant ik moest oplopen. Ik koos rechts, het had links moeten zijn. Keurig had ik bij de boot de juiste bus genomen. De halte die ik moest nemen, had meende ik iets met een campingnaam en iets met Haantjes te maken en het moest in het dorpje dat iets als Vormeren heette. Op het kaartje dat in bus hing bleek dat Formerum de juiste spelling was. De chauffeur zou een seintje geven als we daar waren. Ik probeerde ondertussen te herinneren waar ons huurhuisje zich zou bevonden. Het was iets bij een kruising en bij een lantaarnpaal links, of zo. Ik had niet zo goed geluisterd toen mijn Lief dit uitlegde. Toen ik eenmaal uit de bus gestapt was moest ik erkennen dat ik bij de eerste stap al verdwaald was.
Over het fietspad reden vrolijke toeristen hun vakantieritjes op hun huurfietsen. Achter mij aan trok ik de twee rolkoffertjes over het asfalt. De vrolijke toeristen groetten, glimlachten en het was wachten op de eerste flauwe grap. ‘Hebben ze je eruit gezet?’ riep een olijke oudere man. Hij grijnsde en grinnikte in zijn grijze baard. Om mij heen kon ik de weilanden en de koeien nauwelijks zien door de mist. Daar stond ik, hulpeloos verdwaald.
Maar zo groot kon Formerum toch niet zijn? Ik stak de weg over en zag daar een straatnaambord waarop Formerum-Noord stond. Nergens een bordje met het opschrift: ‘Huisje die kant op’. Zoveel service krijg je niet op Terschelling. Had ik de routebeschrijving nou maar gelezen. Met mijn mobiel maakte ik contact met het web. Nog voor ik Google Maps had opgeroepen, klonk een fietsbel. Mijn Lief had mij al gevonden, smalend lachje. Ze nam me bij de hand en bracht me naar ons huisje. Een leuk huisje, en inderdaad, vlakbij de bushalte, als je maar goed de route kent.

1 opmerking:

  1. Ik zou een L uit de titel halen.
    Fijn eiland, Terschelling. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.