Stormschade

Het is herfst. Harde windstoten en forse plensbuien. Vanochtend vertrok mijn gezin door de regen naar school en werk. Gewapend met Regenbroeken en plastic regencapes en met forse tegenzin trokken ze de deur achter zich dicht. Ik ging even later ook weg, maar wel met de auto. Terwijl mijn gezin vocht tegen de elementen, reed ik door de plassen.

Toen ik 's middags thuis kwam zag ik dat we heuse stormschade hadden. Ernstig? Nee, het viel mee. De wind had vat gekregen op een klimop. Het rekje waartegen de plant op kon klimmen had het begeven. Triest lag een grote groene bos op de oprit. Het meest jammerlijke was dat de stokrozen ook gesneuveld waren. Stokrozen die des zomers zijn, lagen geknakt op de grond. Herfststorm is meedogenloos. De groene kliko ligt nu vol stormafval.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.