Op de hoek van een rotonde

Niets is meer hetzelfde. Ging ik gisteren op zoek naar de plek waar het allemaal begon, ok prozaïsch: een bushokje ergens in een Drents dorpje, kon ik het niet vinden. Samen met mijn lief reed ik gisterenmiddag rond en we hebben echt heel goed rondgekeken, maar de plek bestond niet meer, waar we 21 jaar geleden stonden te wachten op een bus die ons na een fijne boswandeling terug naar de stad zou brengen. Terwijl we toen wachtten kusten we elkaar voor het eerst en dan heb je verkering. en het is helemaal niet gek dat je zo'n plek terugzoekt na al die jaren.


Verdwenen
Het leek mij wel passend en romantisch om op die plek een glaasje wijn te drinken. De fles had ik al klaar liggen in de auto. Glaasjes erbij, alles klaar om het moment te vieren, Helaas bleek het plekje verdwenen te zijn. Heel vreemd. Maar we hebben we een idee wat er is gebeurd met ons bushokje op de hoek. Er is een rotonde gekomen. Die inrichting heeft er voor gezorgd dat we ons plekje niet meer terug konden vinden.

Op ons zelf drinken
Nou ja, we zijn doorgereden naar de stad en hebben in een bruine kroeg fijn een glas op ons zelf gedronken. Eigenlijk net zo leuk, of nog leuker dan wijn drinken in een tochtig bushokje in Drenthe.Of op de hoek van een rotonde.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie op het bericht achter.