Mijn meisje van dertien

Nog een paar jaar en dan, dacht ik,
maar ik denk nu, nog een paar maanden en dan,
of moet ik denken,
nog een paar weken en dan?
Ja, wat dan?

Nog even, laat ik het zo zeggen, en mijn dochter betreedt definitief het uitgaansleven.
Afgelopen vrijdag ging ik samen met haar uit eten. We liepen door het uitgaansgebied van onze stad. Voor mijn gevoel is het nog niet zo lang geleden dat ik daar als jonge student rondliep en –zwalkte. Maar de tijd gaat snel.
Dacht ik een hippe koffietent aan te kunnen wijzen, en te vertellen dat daar allerlei hippe lui op hun laptop of ipad zitten te werken, onder het genot van een Latte Mette of hoe je tegenwoordig een mega-espresso ook moet noemen, zegt ze doodleuk dat ze daar wekelijks met vriendin Veer gaat zitten om mensen te kijken, en koffie te drinken.
Okee, nice.
Het kostte me even tijd om het te verwerken. Op de Grote Markt wees ik naar de Drie Gezusters, still standing on the corner, ik vroeg haar of ze daar dan wel eens kwam? Nee, want alcohol drinken dat doe je niet als tweedeklasser.
Pfff, dat scheelt.
Ik legde vaderlijk uit dat je daar ook best een kopje koffie kon drinken en verklapte dat je boven die Drie Gezusters allerlei spannende dansvloertjes en barretjes kon vinden, maar die informatie boeide niet zo.
Dus ik denk dat het grote uitgaan nog niet aangebroken is. Alhoewel, ze wist dan wel weer precies waar Vindicat zat en begreep de functie van een friettent naast cafés. Nee, die komt er wel.
Nog een paar dagen, denk ik ineens..












1 opmerking:

  1. Ach ja, Groningen, fijne stad en wat zijn er nog veel kroegen van vroeger(zeventiger jaren vorige eeuw) op de Grote Markt en in de Poelestraat.

    Zo hier en daar onderhoud en een lik verf zou Stad goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie op het bericht achter.