Camping Contemplatie 9



Wat doe je als je als hond mee moet op vakantie? Hond P. weet wel hoe dat moet. 's Ochtends wordt hij als eerste wakker en wil dan maar een ding: naar buiten. Hij wil dan op de veranda liggen en alle voorbijgangers bekijken. Of nog liever: hij wil op het grindpad voor de veranda liggen zodat alle voorbijgangers over hem heen moeten stappen. Uitgestrekt ligt hij dan op het grind, een oog half open, het andere gesloten. Pootjes onder zijn lijf, in een half cirkeltje gebogen, snuit bij zijn achterpoten. en daar ligt hij dan aandoenlijk te zijn. Hij weet als geen ander de aandacht op zich gericht te krijgen. Kinderen roepen al vanaf een afstandje. 'Kijk een lief hondje,mag ik aaien?' Tuurlijk mag dat, hond P. laat zich lekker kroelen. Ook voorbij dartelende jonge moeders weet hij te verleiden tot liefkozingen. Eentje was zo weg van hem dat ze al vanaf een afstandje begon te kirren: 'Ach, daar ligt mijn schatje.' Ik bloosde toen ik door kreeg dat ze de hond bedoelde en zich niet tot mij richtte. Hond P. geniet. En zo blijft hij lekker liggen en viert hij vakantie. Wel houdt hij voortdurend de auto in de gaten. Zodra we het portier openen staat hij klaar om er in te springen, bang als hij is dat we zonder hem weg gaan. Maar voor alsnog ligt hij op het grind en luiert in de Franse zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie op het bericht achter.